のんびり生活日記

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マリオメーカー2は楽しいけれど時間が溶ける / Mario Maker 2 is fun but time melts

time 2019/07/24

マリオメーカー2は楽しいけれど時間が溶ける / Mario Maker 2 is fun but time melts

6/28に発売されたスーパーマリオメーカー2でコースを作ったり遊んだり、一通り遊んだかなというところで記事にしてみようとおもいます。

まず全体的なゲームの評価としては「一部の人にウケる」から「対戦が面白い」という印象でしょうか。公式が作成したコースがストーリーモードとして用意されているので誰でも一定量は遊べますが、「コース作り」と「みんなでバトル」が楽しめない人はそこで終了です。逆に、「コース作り」「みんなでバトル」が楽しめる場合は無限に楽しめるゲームかと思います。

I would like to make a course or play with Super Mario Maker 2 released on 6/28, and let’s write an article where I could play through.

First of all, as an overall evaluation of the game, do you have the impression that “the match is interesting” from “speak to some people”? Since the course created by the official is prepared as a story mode, anyone can play a certain amount, but those who can not enjoy “Course making” and “Battle with everyone” are over there. On the other hand, if you can enjoy “making the course” and “battle with everyone”, I think it is an enjoyable game.

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コース作りは難しい。 / It is difficult to make a course.

このゲームのメインとなるコース作りですが、素人が何も考えずに作るといわゆる「クソコース」が出来上がるだけですね。私もこのひと月の間に作ってみましたがあまり評価されないようで。一応コースIDを載せておきますので、心ある方はプレイをして頂けると励みになります。

This is the main course of this game, but if you make it without thinking by amateurs, you just get a so-called “fucking course”. I also tried to make it during this month, but it doesn’t seem to be highly appreciated. Once you have the course ID, if you have a heart, it will encourage you to play.

コースを作る前に「ヤマムラ道場」を一通り読むことを強くおススメします。特に重要だと思ったのが「上級2.敵のやくわりを知ろう」「上級9.不意打ちと感じさせない工夫をしよう」の2点ですね。敵の配置や難易度設定についての説明で、敵を「気持ちよくマリオにやられる」ように配置すること、「不意打ち」はプレイヤーに「いやな感じ」をさせてしまうことが説明されています。偉そうに書いてますが私のコースがちゃんと出来ているかというと自信はあんまりですが。。。

It is strongly recommended that you read through the “Yammura Dojo” all the way before making the course. I think that it is particularly important that there are two points of “Advanced 2. Know the ending of the enemy” and “Advanced 9. Don’t make it feel like a sudden strike”. In the description of enemy placement and difficulty settings, it is described that placing the enemy “to be comfortable with Mario” and “spontaneous strike” cause the player to “feel uncomfortable”. I write in great ways, but I have a lot of confidence if my course is well done. . .

謎の動きが気になるキャラ達 / Characters who are concerned about the movement of the mystery

ストーリーモードではマリオメーカー固有のキャラクター「消しゴム君」「オトガエル」が謎の動きでプレイヤーを楽しませ(動揺させ?)てくれます。動画を取ったので載せておきます。

In Story mode, Mario maker’s unique characters “Erase Rubber” and “Otogaeru” entertain the player with the movement of mystery (make it upset?). Since I took a video, I will put it on.

7/26はファイアーエムブレムの発売日 / July 26 is the release date of the Fire Emblem

ファイヤーエムブレム風花雪月の発売日が7/26に迫っていますね。「ニンテンドーカタログチケット」でお得に買えたので「あらかじめダウンロード」済みです。これまた時間のかかるゲームなのでマリオメーカー2はひとまず終了でしょうか。新しくコースが作りたくなったり、「みんなでバトル」がバージョンアップしたときに再度プレイしようと思います。

The release date of Fire Emblem Fuhana Yukitsuki is approaching 7/26. Because you can buy it at “Nintendo Catalog Ticket”, it has already been downloaded in advance. As this is also a time-consuming game, will Mario Maker 2 have finished for the time being? I would like to create a new course or try to play again when the version of “Battle with Everyone” is upgraded.

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